Södertälje Fotbollsklubb
En klubb för alla

"Så många som möjligt, så länge som möjligt, så bra som möjligt"
Välkomna till Södertäljes största fotbollsklubb. Södertälje FK bildades genom en sammanslagning av fotbollsföreningarna Brunnsäng IK, Östertälje BoIS & FF Södertälje. Nu har också Betnahrin IK och Syrianska BoIS anslutit sig.

Södertälje FK har ambitionen att bli Södertäljes främsta klubb inom elitfotbollen både på herr & damsidan. Vi är väl medvetna om att detta kommer att ta tid men arbetet med att skapa en organisation för att uppnå detta pågår. För oss är fotboll en aktivitet för hela familjen, det skall vara trevligt att se på och heja fram Södertälje FK. Vår ambition är att spela trevlig, teknisk och resultatinriktad fotboll som drar till sig fotbollsintresserade.

Vi tycker att det är viktigt att vi ger förutsättningar åt så många som möjligt att leka och spela fotboll. Därför är det nödvändigt att ha en klar strategi för hur man skall kombinera utvecklingen hos alla spelare i föreningen med lek. Idag är vi Södertäljes största fotbollsförening med många spelare i alla åldrar. Vi erbjuder en verksamhet för alla fotbollsintresserade i Södertälje med omnejd. Oavsett ålder eller kön finns det alltid en möjlighet till ett lag att träna och spela i.

Vi har en tydlig satsning på tjej- och damfotboll, samt en målinriktad elitsatsning på både junior- och seniorfotboll. Vår ambition är att vara med och konkurrera på sikt inom svensk elitfotboll.

I förening finns det många ideella krafter. Dessa är ryggraden för vår framgång. Till det finns det en målinriktad styrelse. Personalen på kansliet sköter klubbens hela verksamhet tillsammans med föräldrar och ledare.

Klubbinfo

Bildad: 2012
Hemsida: www.sodertaljefk.se

Besöksadress:
Gärtunavägen 2,
152 57 Södertälje (Vid Östertälje IP)

Postadress:
Box 19008